Reklama
Reklama
Reklama
Další
Reklama
Reklama
Reklama

Ve sprintu formule 1 v Sao Paulu triumfovali jezdci McLarenu, kvalifikaci odložil déšť

ČTK
Aktualizováno
Sprint v Sao Paulu ovládl Norris, kterému dal přednost týmový kolega.
Sprint v Sao Paulu ovládl Norris, kterému dal přednost týmový kolega.ČTK / AP / Marcello Zambrana
Lando Norris (24) z McLarenu vyhrál díky týmové režii sprint na Velké ceně Sao Paula formule 1 a snížil v boji o titul ztrátu na Maxe Verstappena (27) z Red Bullu na 44 bodů. Nizozemec sice dojel třetí za Oscarem Piastrim (23), později ale obdržel pětisekundový trest za porušení pravidel při jízdě v režimu virtuálního safety caru a propadl se na čtvrtou příčku. Třetí místo tak bral Charles Leclerc (27) z Ferrari. Následná kvalifikace na hlavní závod byla kvůli nepříznivému počasí odložena na neděli, pojede se v 11:30 SEČ a hlavní závod místo původních 18:00 už v 16:30, kdy je šance na lepší počasí.

Norris vyhrál první sprint v sezoně, dosavadní čtyři zkrácené závody v Číně, Miami, Rakousku a Austinu ovládl vždy Verstappen. Rodák z Bristolu se po startu z druhé příčky dostal do čela až v závěru, kdy si s Piastrim na základě týmových instrukcí prohodili pozice.

"Jsem hrdý, že jsme dnes pracovali jako tým, a Oscarovi moc děkuji. Zasloužil si vyhrát, ale udělali jsme, co bylo potřeba udělat," řekl v televizním rozhovoru Norris.

Trojnásobný mistr světa Verstappen, který začínal sprint jako čtvrtý, se na třetí místo dostal v 18. kole ze 24, kdy předjel Leclerca z Ferrari. Krátce na to odstavil kvůli technickým potížím vůz Nico Hülkenberg z Haasu a organizátoři zavedli režim virtuálního safety caru.

Verstappen následně zaútočil na Piastriho, podle komisařů si však počínal nepovoleně ještě v režimu virtuálního safety caru a dostal penalizaci pěti sekund. Jelikož měl v cíli na čtvrtého Leclerca náskok přes čtyři vteřiny, propadl se za něj.

Po sprintu se měla na okruhu Interlagos jet kvalifikace na hlavní závod, tu však odložil vytrvalý déšť na neděli. Organizátoři se tak rozhodli po takřka dvouhodinovém odkládání. Naposledy se podobná situace stala v roce 2019 ve Velké ceně Japonska.

Také v kvalifikaci čeká Verstappena trest. Kvůli nasazení šestého motoru v sezoně odstartuje do závodu o pět míst níže, než skončí v kvalifikaci.

F1: Velká cena Brazílie