Reklama
Reklama
Reklama
Další
Reklama
Reklama
Reklama

Už žádné omdlévání. Formule 1 bude od GP Nizozemska testovat chladící systém pro piloty

Formule 1 chce chránit zdraví všech pilotů.
Formule 1 chce chránit zdraví všech pilotů.Profimedia
Formule 1 bude od srpnové Velké ceny Nizozemska testovat systém aktivního chlazení v kokpitech vozů, jenž by měl v případě extrémních veder ochránit piloty před přehřátím. Společný krok F1 a Mezinárodní automobilové federace (FIA) je především reakcí na loňskou Grand Prix Kataru, s horkým počasím se ale musejí jezdci vyrovnávat i tento víkend v Maďarsku.

Říjnový závod v Dauhá končili někteří piloti na hraně kolapsu. Esteban Ocon ze stáje Alpine se pozvracel přímo do helmy, Alex Albon z Williamsu skončil po dojetí do cíle v péči lékařů kvůli silnému úpalu, zatímco jeho týmový kolega Logan Sargeant kvůli dehydrataci a nevolnosti závod nedojel.

FIA následně slíbila, že bude jezdce před takovým počasím v budoucnu chránit, a mluvčí federace nyní agentuře Reuters řekl, že FIA a všech 10 týmů začalo okamžitě zkoumat možnosti zlepšení ventilace pro ochlazení jezdců. Technická pravidla byla od té doby upravena tak, aby umožňovala pasivní větrání kokpitu a týmům bylo doporučeno, aby ho využívaly.

"Společný výzkum pokročil a soustředí se na vývoj aktivního chladícího systému, jenž bude instalován do vozů F1, když budou hrozit extrémní podmínky," uvedl mluvčí FIA. Poprvé se bude systém testovat za měsíc v Zandvoortu, a pokud budou zkoušky úspěšné, federace ho schválí pro další použití.

Během pátečního prvního tréninku bylo na Hungaroringu třicetistupňové vedro a teplota trati byla dokonce dvojnásobná. Při sobotní kvalifikaci bylo už chladněji s lehkým deštěm.