Reklama
Reklama
Reklama
Další
Reklama
Reklama
Reklama

Dozvuky GP Španělska: Verstappen na své oblíbené trati opět nezklamal

Zdeněk Míka
Verstappen je zatím jasným králem letošní sezony.
Verstappen je zatím jasným králem letošní sezony.Profimedia
Před sedmi lety zde získal své první vítězství a tentokrát zde završil neuvěřitelnou čtyřicítku vyhraných velkých cen. Max Verstappen (25) potvrdil roli hegemona letošní sezony a potřetí v kariéře získal závodní Grand Slam.

Verstappen vyhrál kvalifikaci, startoval z pole position, vedl ve všech kolech, vyhrál a zajel i nejrychlejší kolo. Pokud se jeho premiérové vítězství zrodilo po vzájemné kolizi pilotů tehdy dominantního Mercedesu, tentokrát to Verstappen obstaral úplně sám a má nyní náskok větší, než je psychologických 50 bodů...

KRÁL VÍKENDU – Max Verstappen

Pokud někdo po monacké Grand Prix propočítával teoretickou šanci Fernanda Alonsa na překonání úřadujícího šampiona, musel si po víkendu v Barceloně sypat popel na hlavu. Alonsovo poslední vítězství je shodou okolností také ze španělské Grand Prix, ale už deset let staré... Verstappen navíc odjel druhý po sobě jdoucí závod, v němž vedl ve všech kolech a jeho bilance je letos neuvěřitelná – vedl 288 kol z 417. Neuvěřitelné ale je, že tento podíl (69 %) by byl teprve druhý nevyšší, v celé sezoně 1963 vedl Jim Clark v 71 % odjetých kol. Potenciál na překonání tohoto rekordu ale Verstappen má. A velký.

POTLESK PUBLIKA – Nico Hülkenberg

Je třeba využít každou příležitost k pochvale týmů z chvostu pole. "Hulk" se srdnatým výkonem probojoval do třetí části kvalifikace a po trestu Pierra Gaslyho startoval ze sedmého místa. Tahle sedmička ale moc šťastná nebyla, Haasu rychle odcházely pneumatiky a německý jezdec stavěl už v devátém kole. Nakonec dojel patnáctý, nicméně alespoň ukázal rychlost – tou dobou držel i nejlepší kolo.

PLUSOVÉ BODY – Mercedes

Hamilton a Russell se na stupních vítězů sešli za rok a půl spolupráce teprve počtvrté a zisk 33 bodů za závod letos stříbrný šíp ještě neutržil. Ukazuje se, že radikální proměna modelu W14 přináší své ovoce a německý tým se konečně v poháru konstruktérů dostal na druhé místo před odběratele svých motorů Aston Martin.

SMOLAŘ VÍKENDU – Charles Leclerc

Také Ferrari pracuje na vylepšení svého vozu, jenže na rozdíl od Mercedesu se mu nedaří jít správným směrem. Alespoň ne z Leclercova pohledu. Ten po nedostatku přilnavosti zadních kol v levotočivých zatáčkách skončil už v první části kvalifikace a ani sázka na start na tvrdé sadě nevyšla. Monačan potřetí v sezoně nebodoval a po třetině roku ztrácí na týmového kolegu 16 bodů.

MANÉVR VÍKENDU – Juki Cunoda vs. Kuan-ju Čou

Kolo číslo 56 a Číňan na Alfě Romeo tlačí za pomoci DRS na Japonce s Alfou Tauri. Při průjezdu první zatáčkou jde Cunoda víc na vnější stranu trati, až Čou trhá volantem do strany a ihned hlásí inženýrovi, že ho soupeř vytlačil z trati. Ředitelství závodu vyhodnotilo Cunodovu obranu jako přehnanou a udělilo kontroverzní pětisekundovou penalizaci (namísto např. nařízení vrácení pozice). Třetí bodované umístění v sezoně tak nakonec nebraly oba týmy, ale jenom ten nepotrestaný.