Dozvuky GP Austrálie: Verstappen vítězí, titulky si ale přisvojil ředitel závodu
Exšéf závodů DTM si jistě dokáže obhájit zastavení klání po odstoupení Alexandra Albona i Kevina Magnussena, tím spíš, když po stržení pneumatiky z ráfku dánského pilota jeden z úlomků letěl údajně 20 metrů vysoko, přeletěl hrazení okolo trati a dopadl na ruku jednoho z diváků. Dotyčný utrpěl od kusu karbonu škrábanec, naštěstí se nic horšího nestalo. Fajn, dá se polemizovat, co všechno mohlo odlétnout směrem k jedoucím vozům, ale řada lidí se ptá, bylo-li nutné nadvakrát rozjíždět závod dvě, respektive jedno kolo před koncem.
Hlavně poslední restart, který byl jenom defilé vozů jedno kolo za safety carem v pořadí při předcházejícím rozjezdu, nechává těm, kteří se už na trať nemohli po kolizích vrátit (Esteban Ocon, Pierre Gasly, Logan Sargeant a Nyck de Vries), krajně nepříjemnou pachuť v ústech. Haas neuspěl s odvoláním a Nico Hülkenberg přišel o své první stupně vítězů, neboť po řadě kolizí byl čtvrtý za Carlosem Sainzem, který kvůli pětisekundové, "nejvíc neférové" penalizaci za kontakt s Fernandem Alonsem, přišel o možnost bodovat úplně.
Král víkendu
Bernd Mayländer – Jistě, Melbourne je městská trať, ale řidič safety caru byl na trati mnohem častěji, než by se čekalo. Německý jezdec asistoval neutralizacím po vypadnutí Leclerca, Ocona a Magnussena, po odstoupení George Russella byl safety car vyhlášen alespoň virtuálně. Jednapadesátileý Mayländer zažil od roku 2000, kdy se stal oficiálním pilotem safety caru F1, v závodech ledacos. Kdyby mohl, možná by Wittichovi nebo třeba Masimu (který rozhodl o prvním titulu Verstappena a o víkendu se objevil v paddocku) tu a tam poradil, jak situaci zvládnout lépe. Koneckonců, oba zmínění pánové jsou mladší.
Potlesk publika
Oscar Piastri – První domácí závod za volantem a první body – co víc si přát? Na to, že se Australan ani nedostal do druhé části kvalifikace, je to skvělý výsledek. McLaren jako tým navíc poprvé bodoval s oběma vozy (na bodech byl poprvé i Lando Norris) a poskočil na páté místo poháru konstruktérů před Alpine, který podobně jako loni po smůle na oranžovou stáj bodově ztrácí.
Plusové body
Max Verstappen – Koho zajímá, že jeho hlavní soupeř v boji o titul byl zvolen jezdcem dne, po startu z pitlane dojel pátý a navrch přidal nejrychlejší kolo závodu? Verstappen Sergiu Pérezovi utekl o 14 bodů a poosmdesáté stanul na stupních vítězů. Podobně jako kdysi Ayrton Senna. Nizozemec je nyní v této statistice na děleném sedmém místě, na posun si ale bude muset minimálně rok počkat (šestý Alonso načal v Melbourne druhou stovku).
Smolař víkendu
Charles Leclerc – Vypadnul v úvodním kole a podruhé v sezoně nebodoval. Leclerc se prostě ocitnul ve špatnou chvíli na špatném místě a po drobném, leč neúmyslném kontaktu od Lance Strolla je v tabulce dokonce až za Hülkenbergem a Norrisem. Monačan start letošního ročníku hodnotí jako ten nejhorší vůbec, loni touto dobou měl po třech závodech o 65 (!) bodů víc...
Manévr víkendu
Lewis Hamilton – První kolo, Verstappen ztrácí pozici ve prospěch Russella a v nájezdu do třetí zatáčky jde poměrně brzy na brzdy. Hamilton ustojí malý smyk a úspěšně se pokouší úřadujícího šampiona podjet. Manévr ukázal, jak moc Verstappen jel takticky a snažil se při zadním startu obrat Péreze body. A také to, že Hamilton nezavřel oči a zcela promyšleně nechal soupeři (navzdory jeho mínění) na vnějšku zatáčky dost místa.