Anketa: Nejlepší marketing má stále Sparta, o fanoušky nejlépe pečuje Slavia
Sparta dostala nejvíc hlasů také díky úspěšné kampani GEN ACS ke 130 letům existence klubu. "Není pouze retrospektivní, ale zdůrazňuje hodnoty klubu a přibližuje je širší veřejnosti. Moderní přístup a inovativní marketingové aktivity kolem výroční sezony vytvářejí silnou emocionální vazbu s fanoušky a potenciálně oslovují nové příznivce," vyzdvihl v tiskové zprávě LFA jeden z hlavních projektů vítězné Sparty člen odborné komise Jan Šíma, vedoucí katedry managementu sportu FTVS.
Letenští v minulé sezoně registrovali zvýšený zájem o permanentky a také rekordní tržby z prodeje merchandisingu. Hned za nimi skončil v hlasování rival ze Slavie a třetí Hradec Králové, jenž zaznamenal největší progres. "Jeho práce v oblasti marketingu je vzorovým příkladem, jak lze úspěšně využít faktor nového stadionu," uvedl obchodní a marketingový ředitel LFA Daniel Hajný.
Cenu Lukáše Přibyla uděluje LFA od sezony 2015/16 a při výběru vítězů je brán ohled na aktivitu na poli marketingu, inovativnost a obecně práci s fanoušky. Posledně jmenovanou oblast zohledňuje vedlejší kategorie, v níž i podruhé uspěla Slavia. Hodnotí se v ní hlavně práce s přiznivci hostujícího týmu a to, jaké mají podmínky na stadionech.
Doplňkové ceny, o nichž rozhodovala Marketingová komise LFA, posbíraly kluby (bez uvedení pořadí) za projekty v oblasti Digital marketing, Contentu, Fan experience, CSR aktivit a jednorázového projektu.
Pořadí ankety Cena Lukáše Přibyla za sezonu 2023/24
1. liga
Hlavní anketa
1. Sparta Praha 60 bodů
2. Slavia Praha 41 bodů
3. Hradec Králové 35 bodů
Doprovodné kategorie
Práce s hostujícími fanoušky v nejvyšší soutěži
1. Slavia Praha 51 bodů
2. Sparta Praha 38 bodů
3. Baník Ostrava 26 bodů
Digital
FK Pardubice – CRM aktivity
Slavia Praha – Aplikace Slavia
Sparta Praha – Personalizované video
Content
1. FC Slovácko – Rozlučkové video s Michalem Kadlecem
Baník Ostrava – 20 let od titulu
Sparta Praha – Letná song
CSR aktivity
FC Zlín – Prevence rakoviny prostaty a prsou
FK Teplice – Charitativní den na Stínadlech
Sigma Olomouc – Podpora dárcovství krve
Fan experience
FC Baník Ostrava – Gól = 3 Kč sleva
FC Hradec Králové – Nový stadion
SK Slavia Praha – Choreoškolka
Projekt
Bohemians Praha – Jména na dresu
FC Hradec Králové – Votroci sobě
Viktoria Plzeň – Utkání svobody
2. liga
Hlavní anketa
1. Dukla Praha 43 bodů
2. Slezský FC Opava 39 bodů
3. Zbrojovka Brno 33 bodů
Digital
Dukla Praha – Úkol splněn
Content
Dukla Praha – Cesta fanouška
CSR aktivity
Viktoria Žižkov – Fuck Cancer
Fan experience
Slezský FC Opava – Fanzona + RFA + Za Opavu
Projekt
Zbrojovka Brno – Kartičky ke 110 letům