Reklama
Reklama
Reklama
Další
Reklama
Reklama
Reklama

Anketa: Nejlepší marketing má stále Sparta, o fanoušky nejlépe pečuje Slavia

Choreo fanoušků Sparty k oslavám 130 let klubu.
Choreo fanoušků Sparty k oslavám 130 let klubu.Profimedia
Pražská Sparta v minulém ročníku nejvyšší soutěže získala nejen mistrovský pohár, podle ankety Ligové fotbalové asociace (LFA) vládla také na poli marketingu. V každoroční Ceně Lukáše Přibyla, zesnulého někdejšího člena vedení Sparty a Bohemians, ovládla hlavní kategorii už pošesté za sebou. Ve druhé lize kralovala Dukla, jež se mezitím dostala mezi elitu.

Sparta dostala nejvíc hlasů také díky úspěšné kampani GEN ACS ke 130 letům existence klubu. "Není pouze retrospektivní, ale zdůrazňuje hodnoty klubu a přibližuje je širší veřejnosti. Moderní přístup a inovativní marketingové aktivity kolem výroční sezony vytvářejí silnou emocionální vazbu s fanoušky a potenciálně oslovují nové příznivce," vyzdvihl v tiskové zprávě LFA jeden z hlavních projektů vítězné Sparty člen odborné komise Jan Šíma, vedoucí katedry managementu sportu FTVS.

Letenští v minulé sezoně registrovali zvýšený zájem o permanentky a také rekordní tržby z prodeje merchandisingu. Hned za nimi skončil v hlasování rival ze Slavie a třetí Hradec Králové, jenž zaznamenal největší progres. "Jeho práce v oblasti marketingu je vzorovým příkladem, jak lze úspěšně využít faktor nového stadionu," uvedl obchodní a marketingový ředitel LFA Daniel Hajný.

Cenu Lukáše Přibyla uděluje LFA od sezony 2015/16 a při výběru vítězů je brán ohled na aktivitu na poli marketingu, inovativnost a obecně práci s fanoušky. Posledně jmenovanou oblast zohledňuje vedlejší kategorie, v níž i podruhé uspěla Slavia. Hodnotí se v ní hlavně práce s přiznivci hostujícího týmu a to, jaké mají podmínky na stadionech.

Doplňkové ceny, o nichž rozhodovala Marketingová komise LFA, posbíraly kluby (bez uvedení pořadí) za projekty v oblasti Digital marketing, Contentu, Fan experience, CSR aktivit a jednorázového projektu.

Pořadí ankety Cena Lukáše Přibyla za sezonu 2023/24

1. liga

Hlavní anketa

1. Sparta Praha 60 bodů

2. Slavia Praha 41 bodů

3. Hradec Králové 35 bodů

Doprovodné kategorie

Práce s hostujícími fanoušky v nejvyšší soutěži

1. Slavia Praha 51 bodů

2. Sparta Praha 38 bodů

3. Baník Ostrava 26 bodů

Digital

FK Pardubice – CRM aktivity

Slavia Praha – Aplikace Slavia

Sparta Praha – Personalizované video

Content

1. FC Slovácko – Rozlučkové video s Michalem Kadlecem

Baník Ostrava – 20 let od titulu

Sparta Praha – Letná song

CSR aktivity

FC Zlín – Prevence rakoviny prostaty a prsou

FK Teplice – Charitativní den na Stínadlech

Sigma Olomouc – Podpora dárcovství krve

Fan experience

FC Baník Ostrava – Gól = 3 Kč sleva

FC Hradec Králové – Nový stadion

SK Slavia Praha – Choreoškolka

Projekt

Bohemians Praha – Jména na dresu

FC Hradec Králové – Votroci sobě

Viktoria Plzeň – Utkání svobody

2. liga

Hlavní anketa

1. Dukla Praha 43 bodů

2. Slezský FC Opava 39 bodů

3. Zbrojovka Brno 33 bodů

Digital

Dukla Praha – Úkol splněn

Content

Dukla Praha – Cesta fanouška

CSR aktivity

Viktoria Žižkov – Fuck Cancer 

Fan experience

Slezský FC Opava  – Fanzona + RFA + Za Opavu

Projekt

Zbrojovka Brno – Kartičky ke 110 letům