Důležitá bude klidná hlava, uvědomuje si Macík před jedenáctým startem na Rallye Dakar
"Důležitá bude klidná hlava a rozumná, vyrovnaná jízda v solidním tempu - od samého začátku," podotkl Macík v tiskové zprávě týmu MM Technology.
Macík na Dakaru debutoval v roce 2013 jako navigátor Vlastimila Vildmana, o dva roky později se představil poprvé sám jako pilot. Když minulý týden organizátoři představili trať, prohlásil, že na závodníky čeká jeden z nejnáročnějších Dakarů v historii.
"Speciálky povedou přes území, která už známe. Čekají nás snad všechny terény, jaké můžete v Saúdské Arábii najít - často se budou střídat v rámci jedné etapy. Většina tratě bude hodně rozbitá, připravujeme se na šutry, skály, planiny, mezi kterými se ale najednou zjeví extrémně měkké pomalé písky, pak si dáme trial a z něj šup do vypalovačky," řekl Macík.
Specifikem nadcházejícího ročníku bude volný den až po osmé etapě. V minulosti byla pauza vždy o dva dny dříve. "Nad jízdou budeme muset víc přemýšlet, upravit její styl, auta nejsou nerozbitná. Budeme se muset hodně soustředit, abychom nedělali chyby, které by mohly vést ke zbytečným technickým komplikacím," podotkl Macík.
Novinkou bude skutečnost, že trať poprvé v historii povede i do čtvrté největší pouště na světě Rub al-Chálí. Právě proto Macík avizoval, že Dakar bude hodně náročný.
"Je dobré mít z dun respekt, ale ne strach. Snadno se to říká, těžko se to dělá. Sám vím, o čem mluvím. Bude důležité udržet si tempo, neudělat žádnou chybu, řidičskou, navigační ani mechanickou. Stačí podcenit výjezd a během chvíle visíme na břiše nebo zůstaneme zakopaní," řekl.
Pro tým MM Technology bude nadcházející ročník specifický i v tom, že jeho mechanici se budou "starat" i o další tři kamiony Iveco postavené u nich v Sedlčanech.