Dozvuky Grand Prix Belgie: Přehlídka Red Bullu i připomínka památného manévru
Kdo závod sledoval, tomu přišlo vítězství Verstappena úplně samozřejmé. Ze sedmé řady na startu se během prvního kola dostal na osmou příčku a následně kolo po kole vylepšoval pozici, v tom desátém byl už na bedně a o další dvě později vedl.
Nejlépe výkon vozů rakouské stáje shrnul on sám. "Auto jelo jako po kolejích," řekl. Red Bull bere plný počet bodů do Poháru konstruktérů a Verstappen má už téměř stobodový náskok na Charlese Leclerca, který dojel až šestý.
Šlo zřejmě o nejsuverénnější Verstappenův výkon kariéry ve formuli 1. Způsob jeho vítězství by měl rozhodně najít místo v kronikách nejlepších jízd všech dob. Z 1071 závodů mistrovství světa, které se doposud konaly, jen osmkrát vyhrál jezdec, který startoval z horšího místa, než Verstappen ve Spa.
Král víkendu
Max Verstappen – Vše podstatné asi bylo řečeno, Holanďan se z poslední třetiny startovního roštu rychle probojoval za kolegu Sergia Peréze a potvrdil, že kvalifikační vítězství o více než šest desetin nebylo náhodné. Po výměně pozic s Perézem si pak v klidu z druhého místa jen počkal na to, až vedoucí Carlos Sainz pojede do boxů. Jasně, v poli mu chyběl konkurent kalibru Charlese Leclerca, ale i tak v cíli na druhého najel neskutečných 17 sekund. Pokud Red Bull jel vlastní závod, o Verstappenovi to platí dvojnásob a divácké ocenění Jezdec dne získal zcela právem.
Potlesk publika
Fernando Alonso – Třetí místo na roštu pro legendu královny motorsportu vypadalo skvěle. Co na tom, že Alonsa v kvalifikaci porazil jeho kolega Esteban Ocon a jen díky penalizacím ostatních stál pod světly hned za Sainzem a Perézem. Krátce po startu Alonso ustál útok Lewise Hamiltona, který před ním zbrkle zavíral dveře v nájezdu do šikany Les Combes a nakonec skončil mimo trať. Alonso pak v návalu euforie Hamiltona zkritizoval slovy, že je "idiot, který umí jenom startovat a jezdit na prvním místě". Ostatně i jeho páté místo v cíli spíš znělo líp, než jak to bylo ve skutečnosti. Kolega Ocon totiž ztratil necelé tři sekundy. Ne všichni ale budou takto analyzovat. Po oznámení přestupu k Aston Martinu bylo o Alonsovi vidět a slyšet měrou vrchovatou.
Plusové body
Alexander Albon – Pilot Williamsu si na roštu polepšil stejně jako Alonso, ale i tak u britské stáje byli spokojeni. Albon proniknul do třetí části kvalifikace a okamžitě jej mnozí začali srovnávat s Georgem Russelem, který podobným způsobem zadupával do země Nicolase Latifiho. I v závodě si Albon počínal dobře a s trápícím se Williamsem udržel bodovanou desítku, comebacku Verstappena, Leclerca či Ocona navzdory. Bonusem pro anglo-thajského jezdce budiž fakt, že od příštího roku přestane být smluvně vázán u Red Bullu a naplno se s ním v Grove počítá už coby se zaměstnancem Williamsu.
Smolař víkendu
Charles Leclerc – Dvakrát propadl pořadím a ani jednou zcela vlastní vinou. Během předjížděcích manévrů po startu doplatil na to, že v jeho pravé přední brzdě uvízla slída z helmy některého ze soupeřů a musel do boxů. Když už se pak probojoval na páté místo a vypadalo to, že pojede v klidu a sám, Ferrari jej povolalo do boxů v naději, že zajede nejrychlejší kolo závodu a vezme si bonusový bod, který nakonec stejně zůstal Verstappenovi. Leclerc se ocitnul těsně před Alonsem a než stihl zahřát gumy, už pozici ztratil. Že ji na trati získal v posledním okruhu zpátky, to mu nebylo nic platné, během zastávky v boxech jel uličkou rychleji a pětisekundová penalizace jej nakonec odsunula na šestou příčku. Jako jediný ze startovního pole zajel do boxu třikrát...
Manévr víkendu
Ve 35. kole se na dlouhé rovince Kemmel do sebe pustili Pierre Gasly, Sebastian Vettel a Esteban Ocon. Vettel, který trojici vedl, nemohl použít systém DRS a nakonec ztratil obě pozice. Nejvíce se po průjezdu pravou zatáčkou smál pilot Alpine Ocon, který zezadu oba zleva předjel. Byla to krásná připomínka souboje Michaela Schumachera a Miky Häkkinena, kteří ve stejných místech v roce 2000 o kolo předjížděli Ricarda Zontu v jedné ze svých nejkrásnějších bitev.