Dozvuky GP: Austin ve znaku radosti i smutku Red Bullu, pohár jako hold Mateschitzovi
Verstappen ale má k dobru ještě tři víkendy a zatímco při dosud odjetých 19 závodech vyrovnal procentuální podíl Vettela z jeho poslední mistrovské sezony 2013 (68,4 %), teoreticky může velikostí podílu překonat i Schumachera, shodou okolností také z jeho posledního titulového roku 2004 (72,2 %). K tomu však musí vyhrát všechny tři zbývající podniky.
Ne snad že by to nebylo možné. Verstappen navzdory selhání pneumatického utahováku a dlouhé zastávce v boxech dojel do cíle s pětisekundovým náskokem na Hamiltona. Fanoušci, očekávající jejich velký souboj na trati, viděli sice pěkný, leč poměrně rychle rozhodnutý manévr i závod.
Největší show tak předvedli veteráni Vettel a Alonso. Zatímco prvního srazil dolů ještě větší kiks mechaniků než těch u Red Bullu, své snažení nevzdal a skvěle se probojoval zpátky a ještě v posledním kole stihnul předjet svého chráněnce Micka Schumachera. To Fernando Alonso zkoušel na rovince hodně na hraně předjíždět Lance Strolla a obrovským zázrakem přečkal vzájemný "teambuilding" – v příští sezoně totiž budou kolegy u Aston Martinu. Za normálních okolností by Španěl bral dokonce místo před Vettelem, jenže přísná penalizace za jízdu s poškozeným monopostem znamenala pád mimo bodovanou desítku.
Král víkendu
Sebastian Vettel – Sice se nabízí Max Verstappen, ale i fanouškovská obec vyzdvihla úsilí německého mazáka a podruhé v řadě jej zvolila jezdcem dne. Vettel se sice nedostal do třetí části kvalifikace, díky penalizacím kolegů ale startoval z páté řady a dlouhou dobu byl na trati nejlepším z pomyslného zbytku světa za Red Bullem, Ferrari a Mercedesem. Stíhací jízda po více než čtvrtminutové zastávce v boxech a senzační souboj na závěr jenom podtrhly výkon exmistra světa.
Potlesk publika
Dietrich Mateschitz - Zakladatel společnosti Red Bull GmbH během soboty podlehl dlouhé nemoci. Jezdci týmu, který díky němu vznikl v roce 2005 na základech trápícího se Jaguaru, se informaci dozvěděli jen těsně před kvalifikací. Jak po ní, tak i po závodě Verstappen i Pérez vzdali hold rakouskému podnikateli, jehož závodní dítko se poprvé od éry Vettela dočkalo vítězství v často přehlíženém poháru konstruktérů. A zatímco soupeřící týmy před startem víkendu Red Bull kvůli aféře s překročením rozpočtového stropu nijak nešetřily, Dietrichu Mateschitzovi vzdal hold před startem závodu celý paddock.
Plusové body
Fernando Alonso – 14-7-17-7-15. Vzestupy a pády dvojnásobného šampiona (který GP USA nikdy nevyhrál) byly kořením závodu. Alonso se prodral do Top 10, po manévru spadl na poslední místo mezi jezdci na trati, pak se vypracoval zpět na body a nakonec po penalizaci, proti níž se Alpine okamžitě odvolal, skončil prakticky tam, kde začal. Show to ale byla náramná.
Smolař víkendu
Carlos Sainz – Potřetí v roce vyhrál kvalifikaci, dobré postavení na roštu mu ale dlouho nevydrželo. Hned po startu se před něj těsně dostal Verstappen a ještě v první zatáčce musel odstoupit po kontaktu s Georgem Russellem. Po dvou závodech bez bodu už přišel o čtvrté místo v tabulce jezdců a přenechal ho právě Russellovi a reálně se musí obávat i druhého pilota Mercedesu Lewise Hamiltona. Ten na Sainze juniora nyní ztrácí pouhé čtyři body.
Manévr víkendu
V polovině závodu se ze 12. místa startující Charles Leclerc na čerstvějších pneumatikách dostal na druhé místo.
Ačkoliv si stěžoval, že soupeři jsou na rovinkách rychlejší, díky systému DRS se "docvaknul" za Sergia Péreze a po ostrém útoku na dlouhých brzdách šel do vedení. V cíli sice ze třetího místa smutnil, ale tentokrát to v Austinu bylo maximum možného.