NBA prodala vysílací práva na jedenáct let, vydělá si téměř dva biliony korun
Nový kontrakt se týká společností Walt Disney, NBC a Amazon. Vedení NBA naopak nepřijalo nabídku společnosti Warner Bros. Discovery na 1,8 miliardy ročně (422 miliard korun), což bude znamenat konec dlouholetého partnerství. Stanice TNT patřící pod Discovery vysílá NBA téměř čtyři desetiletí a po příští sezoně ji má vystřídat Amazon Prime Video.
Představitelé TNT v nesouhlasné reakci uvedli, že hodlají podniknout "patřičné kroky". "Dorovnali jsme nabídku Amazonu, k čemuž jsme měli podle kontraktu právo, a jsme toho názoru, že nás NBA nemůže odmítnout," uvedla TNT Sports.
Nejlepší "balíček" zápasů budou mít nadále televizní stanice ESPN a ABC patřící pod Disney, jež mají práva na finále play off a budou vysílat zhruba 80 utkání základní části. Až stovku duelů základní části uvidí fanoušci na NBC, na kterou se elitní basketbalová soutěž vrátí po dvou desítkách let, Amazon bude mít 66 zápasů.
"Naše nové globální mediální smlouvy maximalizují dosah a přístupnost zápasů NBA pro fanoušky ve Spojených státech a po celém světě," uvedl komisionář soutěže Adam Silver. "Tito partneři budou v příští dekádě distribuovat náš obsah na mnoha platformách a pomohou měnit fanouškovské zážitky," dodal.