Alonso se v klasifikaci VC USA vrátil na sedmé místo, Alpine uspěl s přezkoumáním
Alonso havaroval ve 22. kole s Lancem Strollem z Aston Martinu. Kanadský pilot zkřížil při bránění pozice rodákovi z Ovieda trať, ten do něj narazil a předek vozu mu vylétl do vzduchu. Alonso po výměně předního křídla pokračoval, Stroll odstoupil.
Tým Haas po závodě podal proti Alonsovi protest, že závodil s rizikovým vozem, a španělský jezdec se po třicetivteřinové penalizaci propadl ze sedmého na 15. místo. Alpine proti verdiktu protestoval, nicméně neuspěl. Podle komisařů měl buď podat odvolání k soudu, nebo žádost o přehodnocení.
Tým Alpine tak zvolil druhou variantu s tím, že se o pozdním protestu Haasu dozvěděl až ve 20:53. Komisaři žádost o přezkum uznali. Na vině byla i chyba ředitelství závodu, které Haas po Velké ceně USA chybně informovalo, že má na podání protestu hodinu, přestože Mezinárodní sportovní řád hovoří o půlhodině.
Tuto možnost mají týmy pouze v případě, že by k tomu měly vážné důvody, což v tomto případě neplatilo. Alpine se tak po Alonsově návratu na sedmé místo posunul na čtvrtou příčku v Poháru konstruktérů před Mercedes.
"BWT Alpine F1 Team děkuje komisařům FIA za svolání jednání a dosažení pozitivního výsledku po Velké ceně USA. Tým vítá rozhodnutí komisařů, které vrací vůz číslo 14 na sedmé místo a nárokuje mu ze závodu šest bodů. Těšíme se na pokračování spolupráce po boku FIA a chceme zajistit, aby se pokračovalo v závodech nejvyšší kvality," uvedl Alpine ve stanovisku.
Alonso již ve čtvrtek uvedl, že očekává zrušení trestu. V opačném případě varoval, že by mohlo jít o nebezpečný precedens, po němž by musela v budoucnu odstoupit i většina dalších pilotů kvůli případnému poškození aerodynamických prvků.